maanantai 18. elokuuta 2014

Nyt leivotaan!

Heippa!

Suunnittelin ukkoni sukulaisen kanssa yhteis synttärit/kahvitarjoilun sukulaisille ens lauantaiks ja ja ja mä saan leipoo muffinsseja :) Tai oikeestaa cupcakeja :) Oon ihan liekeissä :) Rakastan leipomista, mutta vihaan sitä siivoomista ja tiskaamista ja kaikkee :/

Mutta nyt tein testi-versioita jotta voin olla varma että oikeet tulee onnistuun :) 

Käytin seuraavia aineita:



Dr. Oetker Cupcake Topping-kuorrutejauhe

Tähän kuorrutteeseen vedin kaikkia väriaineita mitä mulla oli ihan vaan testiversio mielessä :) Ja väriaineina mulla oli Dr. Oetkerin värejä Musta, Sininen ja punanen. Niistä tuli tosi söpöjä. Paitsi mustasta tuli nyt aika ankee harmaa. Mutta ei se haittaa sekin on hieno. Parempi mun mielestä kun tollan en perus pliisu valkonen, mikä tosta ita jauheesta tulee. :)



Sunnuntai Suklaamakuinen Kakku- ja Muffinimix

Tästä tein sitten itse muffinit. Joo oon tosi laiska enkä jaksanu alkaa vääntään ihan oikeen ohjettein mukaan ja tekeen koko taikinaa itte. Tää on niin hyvää ja helppo :) Ja kun sitä voi viel itte maustaa millain haluaa :) Suosittelen! Jos ootte samanlaisia laiskoja leipoon kun mä :)



Fazer Talous suklaa muru

Tällästä laitoin muffinssitaikinan sekaan. Nam nam! Suklaa muffineita jossa on sisällä suklaamuruja. Toimii :)

Oon muutein aikasemmin kokeillu turkinpippuri rouhetta ja tein siitä suklaata kotona ja se oli omskisnomskis hyvää :)



Tässä vielä väriaineet ja kortisteet.

Kaikki siis Dr. Oetker- merkkisiä ja noi on aina ollu mun lemppareita noi hopeekuulaat :) Ne on niin hienoja ja klassisia mut tuo hieman blingblingiä.

Käytin myös Dr. Oetkerin kakkukoriste sydämiä ja Dr. Oetkerin koriste-strösselisekotusta. Mutta niistä mulla ei oo nyt kuvaa.



 Kuorrutteet.

Tässä kun kuvaa värjätyistä kuorrutteista, ja koska en omista kameraa niin joudun käyttään iPhonen surkeeta kameraa, joka pilas harmaaan ja vaaleenpunasen tässä kuvassa. Siis vasen reuna on harmaa kuorrute ja keskimmäinen on vaaleenpunanen. Tuo sininen on juuri sen värinen minkä pitääkin :)

Tässä on mun pikku muffinit jäähtymässä ja odottamassa kuorrutuksen tuloa :) Viimeks kun tein muffareita niin tein sellasseita hervottoman isoja joten nää tuntu ja näytti niin sairaan pieniltä :(

Tässä kuva valmiista ja hyvin onnistuneista kuorrutuksista :) Naminami niin herkullisen näkösiä :) Ja maku oli aivan jumalainen :) Ja kaikkeen tähän meni loppujenlopuks noin 1h. Ei paljo mitään. :)

Mutta eikös olekkin söpöjä :) Jopa tuo harmaa vaikka se onkin muuten aika ankea väri. :)


Semmosia siis :) Ohjeet löytyy muffinijauhepussin takaa ja kuorute jauhepussin takaa :) Se on helppoo ja se on yksin kertasta :) Ja rakastan leipomista :)

Ne oikiat muffinit mitä teen tulee sit hienompiin muffinivuokiin ja yritän saada niistä vielä hienompia :)

Tässä kuva vielä oikeista muffinivuuista mihin tulee sit ne mitä teen lauantaiks


Semmosia kaikkia jutskia tälläkertaa :) Ja silleen. :) Työrintamalle kuuluu todella hyvää ja oon saanut ihan sikana vuoroja "uudelle" ärrälle :) Välillä tunnen itteni ihan työmyyräks / työnarkomaaniks, kun nyttenkin siirsin neuvola aikaani vaan sen takia että pääsen huomenna aikasemmin töihin :) Mutta ei sille voi mitään kun on niin perso rahalle et tekee vaan kaiken mikä annetaan. Kuten kaks viimestä lauantaita jollon tein yhteensä 13h ja 14h töitä :) Eka olin 9-15 toisella ärrällä ja sit olin 16-23 toisella ja viime la olin viel 9-15 ekalla ja tokalla 15-23 :) Sillon alko kyllä jalat jo huutaan aika railakasta hoosiannaa :) Mutta siitä tulee hyvät rahat :)

Semmosta siis :) Mutta nyt nukkuun jotta jaksan herätä taas töihin :)


<3:llä Ella

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti